Faircoaching

Menjek vagy maradjak?

2018. május 23. 12:38 - Faircoaching

Karrierváltás

A munkahelyen töltjük életünk jelentős részét. Ezért nem mindegy, hogyan érezzük magunkat ott. Én eddigi életem során több munkahelyen is dolgoztam és kicsit elgondolkodtam, hogy ezeken a helyeken hogyan töltöttem el az időmet, mennyire éreztem magam jól vagy kevésbé és hová vezetett ez.
Az egyik munkahelyemen (pontosan emlékszem), szervezeti változások miatt belekerültem egy olyan helyzetbe, amelyben aztán már nem éreztem jól magam. Olyan munkát végeztem, amelyben nem voltak (vagy nem túl) sok sikerélményeim, mert – most már tudom – nem a képességeimnek megfelelő feladatot kellet ellátnom. Ráadásul a főnököm visszajelzései szorongással töltöttek el.
Egy darabig küzdöttem a helyzettel, de az nem javult, sőt, eljutottam egy olyan pontra, amikor már reggel nyugtalanul értem be a munkába és egész nap azt figyeltem, mikor telik el az idő, mikor mehetek haza. És ezen a ponton eljutottam oda, hogy munkahelyet váltok, amit (mint bebizonyosodott) nagyon jól tettem. Mintha kicseréltek volna – érdeklődő voltam, szárnyaltam a következő munkámban és folyamatosan kaptam a pozitív visszajelzéseket.

Azt szerettem volna ezzel közvetíteni, hogy ne ragadjatok bele egy ilyen helyzetbe, vegyétek észre a jelzéseket, amelyek arra mutatnak, hogy érdemes változtatni. Olvastam egy cikket nemrég ezzel kapcsolatban, Travis Bradburry-től (A TalentSmart alapítója, amely érzelmi intelligencia témában foglalkozik tréningekkel és tesztekkel), aki összeszedte azokat a jeleket, amelyek arra mutatnak, hogy ideje váltani (vagy legalábbis komolyan fontolóra veendő):

1. Rosszul érzed magad, ha munkába kell menned, vagy ha a munkádra gondolsz. Mindenkinek vannak rossz napjai, de ha ez huzamos ideig fennáll, akkor talán itt az idő…
2. Frusztráló, ha képzettebb vagy tapasztaltabb vagy mint a főnököd. Ez arra mutat, hogy nem bízol meg a vállalat vezetésében, hogy a megfelelő irányba vezetik a vállalatot.
3. Ha elveszítetted a lelkesedésedet a munka iránt, hiszen ez vezet a sikerhez – még akkor is fontos jel, ha egyébként jól érzed magad a munkakörnyezetedben és az emberekkel, akikkel együtt dolgozol.
4. Ha nincs mód a fejlődésre – beleragadhatsz egy munkába és ez még jó érzés is lehet, mert szereted csinálni, de ne felejtsd el, hogy egy jó munka/feladat fejleszti a képességeidet és növeli ez értékedet mint munkavállaló. És ha ez nincs meg?…
5. Olyan főnököd van, aki nem jó vezetői minőséggel rendelkezik, viszont a felső vezetés kedveli, ezért hosszú távon együtt kell dolgoznotok. Elgondolkodtató, hogy érdemes –e kivárni a változást…
6. Ha a magánéleted látja kárát a munkának – későig dolgozol, otthon engeded ki a gőzt, ezt a családod is megsínyli. Érdemes?
7. Az egészségedet is befolyásolja a munka. Fejfájás, szédülés, gyakori megbetegedések, depresszió és még tovább. A lelkiállapot erőteljesen hat a testre, tudtátok?
8. Úgy tűnik, mindig te vagy az utolsó, akihez eljutnak a munkahelyi hírek? Kihagynak levelekből, megbeszélésekből és a főnököd sem lát értékes munkaerőnek? Rossz hír, elgondolkodtató…
9. Egy mostani tanulmány szerint a kis cégek kb. 70%-a megy csődbe működése 10. éve előtt. Ha észreveszel erre utaló jeleket – hirtelen jelentős számú zárt ajtós megbeszélések, költségcsökkentések, a vezetőség házon kívüli megbeszélései, érdemes ezen elgondolkodni. Persze ez inkább kisebb cégek esetében lehet jel.

Örülnék neki, hogy aki volt már ilyen helyzetben, megírná nekem, milyen jeleket vett észre, mi késztette a váltásra. Ha ezzel kapcsolatos kérdés van, vagy probléma, keressetek, szívesen segítek.

www.faircoaching.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faircoaching.blog.hu/api/trackback/id/tr4013994962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása